sobota, 25 lutego 2012

Pyszna sobota

hejo ;*

Dlaczego jak jest sobota, wolny dzień, w którym ludzie powinni spać minimum do 12, ja śpię do 8??? wstaje i sama się sobie dziwnie ... ;/ no, ale jak już wstałam to zrobię coś pożytecznego i coś tam naskrobie :) 
Plany na sobotę? Ohh są, są.  Sprzątanie..., ale to chyba każdy wykonuje te czynność w sobotę :D Następnie biorę się za obiad, obiecałam swojemu lubemu, że jak wróci z pracy to będą na niego czekać pyszne placki ziemniaczane :) ja mogłabym je jeść codziennie. Chociaż po ostatnim ważeniu doszło wreszcie do mnie, że przytyłam...6kg! Także pewnie niedługo będzie jakaś akcja z odchudzaniem się:D 
Przyznam się szczerze, że nigdy wcześniej nie gotowałam, zawsze moja mama powtarzała, że jeszcze się w życiu nagotuje :) Wyjazd na studia obudził drzemiącego we mnie kucharza :D tak, zaczęłam  gotować, piec itp. :)


co już potrafię :
-zupę pomidorową
-zupę ogórkową
-zupę pieczarkową
- ciemny sos
- warzywa smażone na patelni z ryżem
- placki ziemniaczane
- racuchy
-naleśniki na słodko i na ostro
- schabowe, mielone
- spaghetti
- sałatkę grecką
- sałatkę warzywną
- sałatkę brokułową ( co ciekawe wszystkie warzywa, które w niej wykorzystujemy są surowe! )
- sałatkę z zupek chińskich

Czasami coś zdarzy mi się upiec :)
- sernik z rosą
- cycki murzynki ;)
- kuleczki rafaello
- 4 piętrowy przekładaniec
- murzynek z dżemem

i pewnie jeszcze kilka rzeczy, których nie pamietmam;) ale własnie tego nauczyłam się praktycznie na studiach czyli w jakieś 5 miesięcy, tak to jest jak mieszkasz 100 km od domu i mamcinych obiadków ;((



A tutaj przepis, który wykorzystuje do placków ziemniaczanych :


- 1 kg ziemniaków
- 2 jajka
- 60g mąki ziemniaczanej ( a jak akurat jej nie mam to po prostu nie dodaje)
- 60g mąki pszennej (gdy nie mamy m.ziemniaczanej to wtedy więcej dodajemy pszennej )
- 1 cebula
- sól i pieprz

Ścieram ziemniaki i cebule na tarce, na tej stronie, która jest najbardziej kująca i z ziemniaków i cebuli robi papkę :D
Następnie dodaje resztę składników i smażę z dodatkiem oleju na patelni :D i to tyle :D
Zazwyczaj z lubym jemy ze śmietaną i cukrem :D



















A teraz coś na resztę dnia




2 komentarze:

  1. lubię placki ziemniaczane ale boli mnie po nich brzuch :/
    2 razy do roku sobie na nie pozwalam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Placki ziemniaczane są pyszne :D A co do 6 kg to napewno nie widać. :D

    OdpowiedzUsuń